1 Ağustos 2015 Cumartesi

Ev Yapımı Nemlendirici ve Onarıcı Gece Kremi

Herkese merhaba! Bugün uzun zamandır paylaşmak istediğim bir yazıyla karşınızdayım. 

Biliyoruz ki cildimizin aslında tek ihtiyacı güzel ve düzenli bir temizlik ve ihtiyacı olan nemin doğru zaman ve miktarda sağlanması. 

Her cildin bu iki unsura mutlaka ihtiyacı olduğu gerçeğiyle başlamak istiyorum. Genelde yağlı veya karma cilt sahiplerinin 'benim cildim nemli, kuru değil; nemlendiriciye ihtiyacım yok' gibi bir kanısı oluyor, kocaman bir yanlış. 

Evet belki cildiniz nemsiz hissettirmiyor, cildiniz devamlı parlıyor. Fakat hissettiğiniz aslında nem değil cilt sebumu. Yani gözenek tıkanmalarına, sivilce oluşumlarına, erken cilt yaşlanmasına sebep olan en büyük unsurlardan bir tanesi.

Bu durumda yapmamız gereken ciltteki kiri ve sebumu düzenli olarak temizlemek. Ardından da mutlaka bir nemlendirici uygulamak. Böylelikle gözeneklerini devamlı temiz tutup, cildinize gerçek nemi sağlamış ve berrak, temiz ve elastik bir cilde sahip olmak için en büyük adımları atmış oluyoruz.

Yağlı ve karma ciltler için temizleme ve nemlendirme ile ilgili tabuları az da olsun kırmış olduk sanırım; kuru ciltler için de bu ikisi bir o kadar önemli.

Kuru ciltlerde de genel olarak 'cildim zaten kuru, temizlediğim takdirde çok daha fazla kurutup gerilmeler yaşıyorum' dediğinizi duyar gibiyim. Evet belki temizleyici kullanmak sizin için işkence. Fakat unutmayalım ki kuru ciltlerin de temizlenmeye ihtiyaç duyan gözenekleri var. Temizleyici sonrası yoğun nem veren bir nemlendirici tüm hassasiyetinizi alıp götürecektir. 

Gün içerisinde sabah ve akşam olmak üzere iki defa cildimizi temizledik. Her ikisinde de güzelce nemlendiricimizi uyguladık.

Fakat bu iki nemlendirmeyi kendimiz için daha büyük bir avantaja çevirebiliriz. 

Gün içerisinde aynı vücudumuz gibi cildimiz de yorulur. Güneşe, pis havaya maruz kalır. Bu sebeple sabah uyguladığımız nemlendiriciyi bir tık daha hafif tutmakta fayda görüyorum ben. 

Gece boyunca ise vücut kendini iyileştirme evresindedir. Bu sebeple yatmadan uyguladığımız nemlendiricinin de daha çok tedaviye yönelik olması bu evreye biraz olsun katkı sağlar. 

Bugün sizlerle paylaşacağım tarifi şimdiye kadar iki defa yaptım ve çok memnun kaldım. Cilt lekerimde bariz solmalar, gözeneklerimde 'az da olsa' sıkılaşma, cildimde elastikiyet ve mükemmel bir nemlendirme gözlemledim. 
Sadece gece yatmadan hassas/karma cildime nohut büyüklüğünde uyguladım. Hassasiyetime bile iyi geldiğini söylemek isterim. Ekstra bir yağlanma, sivilcelenme yapmadı. Bu yüzden gece güzelce temizlenip nemlendiriciye hazırlanmış herhangi bir cilde zararı olacağını düşünmüyorum. Hatta kuru ciltlerin çok seveceğine eminim. Tarifin içerisindeki herhangi bir maddeye alerjiniz varsa tariften onu çıkartıp da uygulama yapabilirsiniz. Zaten tüm malzemeler birbirini destekleyici nitelikte. 

Malzemeler:

-1 tüp Hametan (Krem)   6-7tl




-1 tüp Bepanthol (Krem)   6-7tl




-1 ampul E vitamini       5'li paketi 4,5tl




-Bir kaç damla lavanta yağı    Şişesi 6-7tl




Ben ekstradan Kielhs'tan aldığım Midnight Recovery Serum un testerını da ekliyorum. Bu ürünün de cildi gençleştirici, iyileştirici özelliği var. Yine lavanta içerikli. Ulaşamazsanız eksiliği problem olmayacaktır. 




Tüm malzemeleri boş bir krem kutusunda karıştırıyorum ve gece kremim hazır. Bu krem yaklaşık 3-4 ay kadar idare ediyor beni. 

Bepanthol, E vitamini ve lavanta yağı cilde nem sağlarken Hametan cilt kusurlarını iyileştiriyor.

'Benim zaten çok memnun kaldığım bir gece kremim var' derseniz sadece sivilce lekelerinize de Hametan uygulayabilirsiniz. Uzun vadede lekeler üzerinde etkisi inanılmaz.

Bu tarifi cilt çatlaklarınız için de uygulayabilirsiniz. Tarife 1 tüp Madecassol eklerseniz 1-2 ay sabah akşam düzenli kullanımda çatlaklarınızın da renginin açıldığını göreceksiniz.

Önemli: Bepanthol ve Hametan'ın merhem değil krem olmasına çok dikkat edin. Yoksa yüzünüzde sivilcelenme yaşarsınız.Tarifi devamlı değil de dönem dönem uygulamanızı tavsiye ederim,bir süre sonra cilt alışıyor ve etkisi azalıyor. 1 ay bu tarifi, diğer ay kendi nemlendiricinizi uygulayabilirsiniz, veya süreyi 2 aya da çıkartabilirsiniz.

Umarım sizin için faydalı bir paylaşım olmuştur. Beni İnstagram, Snapchat ve Twitter üzerinden de 'allaboutnur' olarak takip edebilir, daha aktif paylaşımlarımı gün içerisinde görebilir ve her türlü sorunuzu sorabilirsiniz. 

Kendinize çok iyi bakın!




















4 yorum:

  1. Harika bir tarif bence. Bugün yaptım kremi. Lavanta nasıl güzel kontu sürerken anlatamam! Umarım işe yarar ve seninki gibi bi cildim olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydasını görürsün :) Mutlaka paylaş sonuçları :*

      Sil
  2. Güzel bir paylaşım olmuş :) E vitaminini nerede bulabilirim?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bu karışım göz çevresine de sürülür mü?

    YanıtlaSil