13 Temmuz 2015 Pazartesi

Bakım Rutinlerim: Saç Bakımı

Herkese tekrar merhaba!

 Bugün 'Bakım Rutinlerim' serisinin ikinci yazısı 'Saç Bakım Rutinim' le karşınızdayım. Saçlarımla ilgili başımdan geçenlerden daha önceki yazılarımda bahsetmiştim.

Hal böyle olunca saçlarıma her bulduğum ürünü kullanmıyorum, ince eleyip sık dokuyorum bir ürünü kullanmadan önce. Saçıma yaramayan ürünlerden hiçbirini kullanmıyorum, mutlaka başka bir
ürün arayışına geçiyorum çünkü saçlarımı uzatmak istiyorum ve işe yaramayan her ürünü zaman kaybı olarak görüyorum. Bu nedenle bugün size bahsedeceğim tüm ürünler gerçekten memnun kaldığım,yıpranmış ve kopmaya meyilli ince telli saçlarıma çok iyi gelen ürünler. En zor saçın kopmaya meyilli ince telli ve yıpranmış olduğunu düşünürsek inanıyorum ki bu yazımda kendiniz için en azından bir kaç ürün bulacaksınız.

O zaman saçlarım için ne kullanıyorum başlık başlık önem sırasına göre inceleyelim.

Saç Maskesi

Saçlarım boyadan dolayı yanıp koptuğundan beri saç maskesinin önemini anlamış bulunuyorum.
Saç maskesi saç kremlerine göre daha yoğun nem içerdiği için benim için saç kreminden daha çok önem arz ediyor. Normalde saç maskesi haftada ortalama 1defa kullanılır fakat ben maske ve kremi tam tersi sıklıkla kullanıyorum; yani haftada 3 kere saçlarımı yıkıyorsam 2 kere maske, 1 kere saç kremi uyguluyorum. Bu şekilde uygulama yaptığımdan  beri saçlarım çok daha nemli ve elastikiyet kazanmış oluyor.

Ne kullanıyorum?



Tony&Guy ın saç maskesini yaklaşık 8-9 ay kullanıp çok memnun kalmıştım. Gerçekten güzel ve iddialı bir marka, tavsiye ederim. Fiyatı 40tl civarıydı, indirime giriyor.

Şu aralar yine iddialı bir marka olan John Frieda nın Full Repair saç maskesini kullanıyorum. Fiyatı 30 küsür tl olması lazım, ben indirimle 20 tl civarına almıştım.

Tony&Guy kadar güzel fakat ne daha iyi ne daha kötü. İkisinden biri tercih edilebilir. İkisi de güzel nem veriyor, yumuşatıyor ve taramayı kolaylaştırıyor.

Nasıl kullanıyorum?

Saç maskesini şampuandan sonra kulak hizamın aşağısına doğru, yoğun olarak uçlara, elimde kalanları da kulak hizamın üstüne yedirerek sürüp tokayla saçıma sabitliyorum. Minimum 5-6 dakika bekletmeye çalışıyorum ve sonrasında duruluyorum.


Şampuan 

Bir diğer önemli konu ise kullandığımız şampuan. Kullandığımız şampuanın içeriği büyük önem taşıyor sağlıklı saçlar için. Yaklaşık 2 ay kadar öncesinde kullandığım şampuanın içeriği benim için önemli değildi; sonrasında araştırmalarım sonucunda sülfürsüz şampuan kullanmanın saça ne kadar iyi geldiğini okudum ve temiz içerikli bir şampuan arayışına girdim. Şansıma indirim de kapıdaydı ve hakkında hep olumlu yorumlar okuduğum Organix markasına ait şampuanı satın aldım.

Ne kullanıyorum?



Bu şampuan hayatımı değiştirdi diyebilirim. Ben Organix in Biotin Kolajen serisini kullanıyorum. Seri saçları dolgunlaştırmayı ve uzatmayı hızlandırmayı vaadediyor. İçerisinde vitamin b7 ve protein vs içeriyor. Bahsettiğim gibi sülfatsız.

Ürünü ilk kullandığımdan beri saçımda inanılmaz bir değişim gözlemledim. Eskisine göre çok daha parlak, elektriklenmeyen, yumuşak saçlarım oldu (tabi yan ürünler de kullanıyorum fakat şampuanın etkisi çok büyük). Öyle ki normalde kremsiz spreysiz saç tarayamayan ben sadece şampuan kullanıp yumuşak saçlara kavuşabilmiştim. Hala da acelem varsa sadece şampuan kullanırsam tarama kurutmada sıkıntı yaşamıyorum.

Nasıl kullanıyorum?

Her ne kadar ürün temiz içerikli olsa da yine kimyasal, bu sebeple eskiden 2 kere şampuanladığım saçlarımı artık 1 kere şampuanlıyorum ve şampuanı az miktarda kullanıyorum. Organix şampuanları sülfat içermediği için diğer şampuanlara göre daha köpürüyor. İlk hafta bu duruma alışmam zaman aldı, sanki temizlenmiyormuş gibi hissettim fakat 1 haftanın sonunda aslında ne kadar güzel temizlendiğini gördüm. Ayrıca artık 'günümü kurtarsın yeter' mantığıyla saçlarımı şampuanlıyorum ve uzatma anlamında çok faydasını gördüm. Çünkü saçımızdaki fazla sebum ne kadar bizi rahatsız etse de bir miktarına sağlıklı uzayan saçlar için ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Ben de bu mantıkla saçlarımın gıcır gıcır olmasına artık ihtiyaç duymadan, günümü kurtarma mantığıyla şampuanlıyorum. Hem böyle dediğime de bakmayın, eski rutinimden de hiçbir fark görmedim gayet güzel temizleniyor.

Bu arada şampuan vaadettiklerini yerine getiriyor mu merak ediyorsunuz biliyorum. Ürünü ilk kullandığımda bu soruya hayır cevabını verirdim fakat şuan kesinlikle evet diyorum. Çünkü ürünün üzerinde yanlış anlaşılmaya meyilli çeviri olduğunu düşünüyorum. Ürün aslında saçları doglunlaştırmayı vaadediyor evet, fakat bu dolgunluk sanki kabarık, elektirklenmeyen, çok görünenmiş gibi algılanıyor. Aslında ürün bunları değil, saç tellerini kalınlaştırmayı, güçlendirmeyi vaadediyor ve bunu kesinlikle yerine getiriyor. Saçlarım eskisine göre hissedilir şekilde kalınlaştı ve güçlendi. Ayrıca uzatmaya kesinlikle destekleyici olduğunu düşünüyorum. Ürünü indirimden 24 tl ye almıştım, normal fiyatı 40tl civarı diye biliyorum. İndirimde yakalarsanız mutlaka üstüne atlayın.

Saç Kremi



Saç kremi olarak yine kullandığım şampuanın serisinin saç kremini kullanıyorum. Hakkında ekstra söyleyebileceğim bir şey yok aslında. Hemen hemen her saç kremi gibi yumuşacık yapıyor. Zaten haftada 1 kere şampuana destek olarak kullanıyorum. Fiyatı yine şampuanla aynı.

Saç Bakım Yağı



Bunun hakkında geçmiş yazımda detaylıca konuşmuştum. Müsadenizle sizi oraya yönlendireyim.

Sıvı Saç Kremleri

Ne kullanıyorum?



Sprey formda sıvı saç kremlerini oldum olası çok sevmişimdir, saçlarıma ekstra yumuşaklık ve koparmadan tarama imkanı sunuyorlar. Şimdiye kadar kullanıp en çok memnun kaldığım ise Gliss'in sıvı saç kremleri. Alternatif olarak Urban Care in argan yağlı saç kremini de önerebilirim fakat benim favorim hala Gliss. Fiyatları ortalam 10-15tl civarı. Sık sık indirime giriyorlar.

Nasıl kullanıyorum?

Banyodan sonra havluyla saçımın nemini alıp sıvı saç spreyimi uyguluyorum ve saçımı tekrar havluya sarıyorum. 5 dakika kadar bekledikten sonra tarayıp kurutuyorum. Bu şekilde uyguladığım saç spreyi gerçekten yumuşaklık ve tarama anlamında çok fark yaratıyor.

Serumlar

Ne kullanıyorum?



Serumların saç sağlığıyla her ne kadar alakası olmasa da gün içerisinde saçları hafiflettiği, dış etkenlerden koruduğu bir gerçek. Ben şimdiye kadar Tony&Guy ve Elseve mucizevi yağ kullandım. Tony&Guy 40tl, Elseve indirimle 9tl civarı. Tony&Guy gramaj olarak daha az ve daha yoğun. İkisinin verdiği etki arasında ise hiçbir fark yok hatta Elseve in yapısını ve uygulanabilirliğini çok daha güzel ve kolay buluyorum.

Nasıl kullanıyorum?

Saçlarımı kuruttuktan sonra elektriklenmemi hafifletmesi ve parlatması için 1 pompa kadar ürünü avuç içimde ısıtıp tüm saçıma eşit miktarda uyguluyorum. Verdikleri yumuşaklık ve parlaklık gerçekten çok güzel. Daha önce kullanmadıysanız mutlaka bir tane edinin.

Isıya Karşı Koruyucu Sprey 



Genelde maşa ve düzleştirici kullanmam, kullandığım zamanlar ise sırf içi rahatlatmak için ısıya karşı koruyucu sprey  kullanıyorum. Ne kadar işe yarıyor derseniz bu konuda kendimden emin yorum yapamıyorum çünkü üründen bahsedecek kadar düzenli kullanmadım. Yine de aklınızda bulunması için Argan Oil markasına ait spreyi kullanıyorum. İndirimden 6 tl civarına almıştım.

Tarak ve Kullanımı



Tüm bu ürünlerin yanında dikkatinizi çekmek istediğim bir diğer önemli şey ise kullandığınız tarak ve tarama şekliniz. Ben Gratis'ten aldığım bu tarağı kullandım kullanalı saçlarım daha kolay açılıyor ve daha az kopuyor. Saçlarımı uçlardan başlayarak yukarı doğru tarıyorum. Fiyatı 12 tl civarı. Unutmayalım, en çok saçı onları her gün tararken kaybediyoruz, bu yüzden doğru tarağı doğru şekilde nazikçe kullanmak çok önemli.

Umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur. Benim saç bakım rutinim son haliyle uzun bir zamandır böyle. Beni İnstagram üzerinden 'allaboutnur' olarak aratabilir, günlük paylaşımlarımı takip edebilirsiniz. Snapchat ve Twitter kullanıcı adım ise yine 'allaboutnur'.

Kendinize ve saçlarınıza çok iyi bakın. Unutmayın ki bir kadının en önemli aksesuarı saçlarıdır.

Öptüm!












1 yorum: